Як знайти спонсора аматорській футбольній лізі або Федерації?

На це непросте питання відповідають представники галузі-керівники Федерацій , ліг і турнірів з України, Білорусі, Росії та узбекистану
11+1
Одинадцять керівників футбольних компаній (ліги і федерації) поділилися з нами своїми спостереженнями з питання спортивного спонсорства. "Як компанії знайти спонсора? Де його шукати і що пропонувати натомість? Як вести роботу з таким партнером, які варіанти звітності можуть бути?"- відповіді на ці та інші питання читайте в нашому новому матеріалі. Бонусом-коментар від компанії-виробника, потенційного спонсора(вашого ?) футбольного турніру!

Беріть інформацію на озброєння і розвивайте свій футбольний проект разом з нами!
1
Street Football Challenge Kiev
"Пошук і залучення партнерів це одна з найважливіших складових аматорського футбольного турніру. Адже мета створення такого проекту-це дати можливість гравцям відчути себе"зірками футболу". Всі люблять дивитися Лігу чемпіонів, слухати їх гімн і переглядати хайлайтси. Дайте своїм гравцям таку можливість, створіть атмосферу справжнього чемпіонату!

Залучення партнерів і спонсорів допоможе вам підвищити статус турніру, показати рівень заявлених команд, залучити нових учасників, продемонструвати вашу спроможність як організатора.

Шукати партнерів можна і потрібно скрізь: на тренуваннях; знайомлячись з різними футболістами; в метро, побачивши рекламу на стенді.

Як правило партнери шукають збільшення продажів за рахунок вашої спортивної аудиторії. Це дуже важливо! Ваші потенційні партнери, на першому етапі, це спортивні бренди, інтернет магазини, які за рахунок вас зможуть продати більше. І стати ще більш популярними.

Сегмент по спортивним брендам може бути наступним, наприклад, як було у нас.

Наш спонсор на екіпіровку був NEW BALANCE, Select - на м'ячі. А інтернет магазин був взагалі інший. Таким чином ми одне завдання закрили 3-ма партнерами, зробивши свій промо-код, щоб партнер розумів, що клієнт прийшов саме з нашого турніру. Також зробили ВІП карти і видали їх капітанам.

Зробіть хороший і зрозумілий регламент, починайте гри вчасно, організуйте хороших арбітрів, фото і відеозйомку - все це обов'язковий мінімум. Чим вище якість фото і Відео, тим більше ймовірність залучення хороших команд, а власне і партнерів. Залучайте журналістів і пишіть самі, нагадуйте про себе скрізь, соц.мережі, сайт і т.д. у вас повинен бути комплексний підхід.

Має бути все чітко і зрозуміло - для всіх учасників процесу. Спілкуйтеся з командами, просите фідбек, уточнюйте сильні і слабкі сторони, над чим потрібно працювати. З кожним сезоном привносите щось нове. Все це окупитися сторицею і зробить ваше спонсорське пропозицію більш затребуваним.

Ми пропонуємо комплекс це участь команди і "партнерка" в комплекті. У нас була мережа кінотеатрів, хлопці створили команду, заявилися на чемпіонат. Плюс ми запропонували давати кращим гравцям квитки в кіно протягом турніру (така активація партнерства). Всі погодилися, вийшло круто!"
2
Нічна Футбольна Ліга Пермі
Максимовских Артем, Создатель НФЛ Пермь
"Спонсор по бартеру зможе запропонувати подарунки переможцям і призерам. Допомога від комерційного спонсора дозволить поліпшити сервіс Ліги, дасть можливість інвестувати в якісь новинки. Для маленької Ліги точно варто почати спочатку зі спонсорів на бартерній основі. Шукати можна абсолютно скрізь, головне виходити на обличчя, які приймають рішення. З більшою ймовірністю відгукнеться компанія, чия цільова аудиторія складається з учасників Ліги. Аудиторія в соц.це також дуже важливо.

Якщо ви велика і активна ліга, то у вас є всі можливості для залучення в спонсори великий бренд. Наприклад, нам це вдалося. Завдяки наполегливій роботі, Дещиці везіння і хорошій комунікації, тепер наша ліга може похвалитися співпрацею з компанією Volkswagen"
3
Спортинг-ліга
"Пошук спонсора-це повноцінна робота, так само як і пошук футбольних команд на аматорський турнір. Дана робота вимагає значних зусиль і витраченого часу. Разом з тим, спонсорська допомога дозволяє більш активно розвивати турнір (за рахунок залучення додаткового фінансування). Крім того, при хорошій спонсорській підтримці, можна знизити внесок, зробивши турнір більш доступним для потенційних учасників.

Як правило, партнерами "Спортінг-Ліги" виступають компанії, які вже беруть участь в турнірі своїми командами. З такими компаніями простіше працювати в частині залучення їх як спонсорів, оскільки вони своїми очима бачать статус, рівень і аудиторію турніру. Також інтерес до спонсорства виникає у тих компаній, ринок яких досить вузький або їх цільовою аудиторією є безпосередні учасники футбольних турнірів: тобто чоловіки в активному віці. Це можуть бути футбольні екіпірувальні центри, спортбари, фітнес-центри, автосалони і т. д. Визначальним вибором для спонсора часто є особиста симпатія до футболу в цілому і до турніру зокрема, а не ефективність реклами.

Починати пошук спонсорів можна, маючи навіть мінімальну кількість команд, але у турніру повинна бути хоч якась історія. Крім цього, має бути присутня логічна ув'язка вартості спонсорського пакету і кількості учасників турніру.

Щоб зацікавити спонсора необхідно якомога більш детально описати такі параметри, як:
- кількість команд і гравців;
- кількість вболівальників;
- охоплення в соціальних мережах;
- середньомісячна відвідуваність сайту (Унікальні відвідувачі);
- середня кількість переглядів відеоматеріалів;
- список відомих компаній, які є учасниками турніру.

У нашій лізі спонсори найчастіше цікавляться розміщенням рекламних банерів безпосередньо в місці проведення турніру. Затребуване і розміщення логотипу у відеороликах, які переглядають всі учасники. Інші активності (промо-акції або спонсорство рубрики) зустрічається рідше.

Ефективність співпраці оцінити часто дуже проблематично, так як ефект може бути сильно розтягнутий у часі. Деякі партнери роздають учасникам власні сертифікати зі знижками, що мають обмежений термін. Таким чином, можна хоч якось оцінити конверсію. В іншому спонсорство спорту, як і на професійному рівні, це скоріше іміджева складова або загальне підвищення впізнаваності компанії. Оцінити ефективність в такому випадку досить складно.

У будь – якому випадку пошук спонсора-трудомістка робота, на яку у більшості футбольних турнірів просто не вистачає ресурсів."
4
Федерація міні-футболу Нижегородської обл.
Андреянов Артём, Президент ФМФНО
"В першу чергу хотів би відзначити, що пошук партнера, спонсора - це процес який вимагає досить великої кількості часу. Ми повинні розуміти, що конкретно ми хочемо від цієї співпраці, які у нас є можливості на даний момент і до чого можна прийти в перспективі, як короткостроковій, так і довгостроковій.

З одного боку можливості у кожного організатора невеликі, але вони є. Це і інтернет майданчик (сайт, соціальні мережі, Можливість розміщення реклами у відео-звітах), розміщення банерної реклами в місцях проведення змагань. Існують пропозиції більш точкового, персоніфікованого взаємодії між спонсором змагань і командами. Конкретно для учасників Ліги (командам, гравцям) робиться пропозиція про послугу зі знижкою (бари, ресторани, виробник спортивного одягу, спортивні магазини). Періодично виникають пропозиції від страхових компаній, але найчастіше ця пропозиція спрямована тільки на інтереси спонсора і виглядає, як нав'язаний продукт. Також існують Бартерні взаємодії зі спортивними виданнями, інформаційними партнерами (радіо, ТБ). В основному це може зацікавити місцеві, регіональні ЗМІ. При висвітленні ваших змагань, ті Партнери, які у вас вже є або потенційні партнери повинні мати можливість розміщення своєї реклами з певною знижкою. За умови, що ваші партнери в такому вигляді реклами зацікавлені

Наявність спонсорів, партнерів для Ліги підвищують статус як змагань, так і самих організаторів. Дає можливість для інформаційного розвитку і більш повного висвітлення змагань. Збільшується призовий фонд в якісному і в грошовому еквіваленті. Навіть якщо партнер просто надасть призи, відповідно, запланованими коштами можна збільшити або призовий фонд або якість призів. Також при наявності спонсора, є перспектива кількість спонсорів збільшити. При цьому, на мій погляд, не варто при наявності в партнерах спортивного магазину залучати на тих же умовах ще один.

При наявності зрозумілої цільової аудиторії ми повинні зрозуміти, кому наша цільова аудиторія цікава (наша аудиторія, якщо брати дорослі команди) досить універсальна. Це в першу чергу чоловіки від 18 до 40 років з досить високою купівельною спроможністю. У місцевих компаній ми швидше знайдемо відгук, так як у них немає таких можливостей в порівнянні з "мережевиками" (рекламний бюджет, торгові площі, асортимент). Тому пропозиція від регіональної ліги могла б їх зацікавити. Але і віддача буде менше. Однак це і є довгострокова перспектива. Взаємодія з вами по залученню клієнтів, допоможе даній компанії рости, розвиватися і надалі ви зможете переглянути ваші домовленості. Але даний ринок в будь-якому випадку обмежений, у нього є своя стеля. З мережевими, всеросійськими та міжнародними компаніями вибудовувати взаємодію складніше. Тут може допомогти той фактор, якщо вони вже задіяні у вашій лізі. Тоді взаємини буде вибудувати простіше.

Компанії, пов'язані зі спортивною індустрією, розважальною індустрією (бари, ресторани, кінотеатри, боулінг клуби), можливо Фітнес-клуби, онлайн платформи з продажу квитків, інтернет-магазини (тут напевно доречно говорити, просто про іміджеву рекламу на ваших інтернет майданчиках) з більшою ймовірністю відгукнеться на пропозицію про спонсорування Ліги. Окремо стоять букмекери, яким закон дозволяє співпрацювати зі спортивними організаціями.

Безумовно, лізі або Федерації, яка існує не перший рік, що працює цілий рік, щомісяця, щотижня, з чіткою структурою змагань простіше знайти спонсора. Як би банально не звучало, але для кожного потенційного учасника (команди, футболіста), тим більше для потенційного спонсора важливі:
- репутація змагань
- впевненість у заявлених термінах проведення
- впевненість у заявленій кількості учасників
- впевненість у виконанні заявленої у вашій комерційній пропозиції

В принципі, це і є базові речі, мінімальна характеристика. Репутація змагань залежить від щоденної роботи, спрямованої на обслуговування змагань та їх розвиток.

Щодо спонсорських активацій-наведу ось такий приклад. Ми опрацьовували з мережею ресторанів Нижнього Новгорода один з варіантів, що для кожного футболіста випускається Індивідуальна знижкова і бонусна карта. Для перегляду спортивних змагань в даних закладах, при відвідуваннях концертів, навіть для відвідувань художніх виставок для гравців наших ліг передбачалися спеціальні пропозиції. Ми в свою чергу отримали б можливість для збільшення нашого призового фонду (нагородження кращих гравців Місяця, кращих команд місяця в кожній лізі).

І, звичайно ж, необхідно відстежувати виконання заявлених зобов'язань, презентувати резуьлтать роботи. Залежно від того, де розміщується реклама, надаються фото-звіти, вигляді-звіти. У період з 2015 -2016 року на ТК "Росія 2" в програмі "Країна Спортивна" у нас був 15 хвилинний блок "Країна міні-футболу". Кожну записану програму ми знову ж відправляли нашим партнерам, разом з медіа-планом за кількістю виходів рекламних роликів. Так само дуже бажано, щоб ваші партнери і спонсори брали участь в церемоніях нагородження за підсумками змагань. Безумовно в нашій роботі допомагають лічильники відвідувань як нашого сайту, так і кількість заходів через рекламу за посиланнями на сайти наших партнерів.

Для спонсора важливі дві складові: іміджева і комерційна. І ту і іншу нам оцінити складно. Але про комерційну складову завжди можна запитати) чи є віддача, чи працює та чи інша пропозиція. Для ліги або Федерації однією з основних оцінок є кількість команд, на наступний сезон або турнір. Лояльність команд до організації, до тих змін і нововведень, якщо вони є, а також можливість залучення нових партнерів для ваших ліг."
5
Клуб любителів футболу БГТУ
Рындин Иван, Президент КЛФ БГТУ
"На жаль, але реальність така, що більшість спонсорів аматорських ліг-це друзі і партнери організаторів, які є більше меценатами, ніж спонсорами. Однак це не означає, що потрібно сидіти склавши руки і не працювати в даному напрямку.

Комерційному спонсору інтересу аудиторія. Якщо у турніру всього кілька сотень гравців і майже немає глядачів, то продати таку аудиторії більше, ніж умовно за 2000 гривень, буде вкрай складно.

Якщо ліга велика, то потрібно показувати кількісні показники: відвідуваність за місяць/рік, відвідуваність/перегляди в соц.мережа. Продавати потрібно кількість показів, згадки спонсорів, причому в креативному, запам'ятовується форматі!

Тому у вас в обов'язковому порядку повинна бути підключена система ВЕБ-аналітики. Наприклад, Яндекс.Метрика. Управляти можна тільки тим, що ви можете виміряти. Цифри допоможуть вам як у продажу, так і в звітності перед партнером.

Якщо говорити про інструменти, за допомогою яких можна здійснити спонсорські активації, то їх коштувати розбити на 2 категорії: онлайн і оффлайн. Must have для онлайну: рекламні банери, тематичні опитування, спеціалізований контент, брендування сайту та інше. В офлайні (на полі) з обмеженим бюджетом особливо не розбіжишся: банери-розтяжки, брендовані манишки, промо-акції.

Але ще раз повторю: це тільки робочі інструменти. Ефективність їх застосування буде залежати від креативності, якості самої роботи."
6
Премьерлига, Мінськ
Хвалько Евгений, Руководитель Premierliga.by
"На жаль, в Білорусі аматорський футбол (та й професійний теж) не особливо кому цікавий. У нашої ліги є Партнери, які дають знижки на свою продукцію (іноді, але рідко, надають щось безоплатно). А спонсорів, в прямому сенсі цього поняття, немає. Живі гроші абсолютно ніхто не готовий вкладати :( "
7
Тольяттинська Ліга Дворового Футболу
Голубинцев Евгений, Руководитель ТЛДФ
"Для пошуку спонсора / партнера потрібно скласти комерційну пропозицію із зазначенням всіх майданчиків, які ліга/Федерація може надати. Розділити його на кілька категорій: ген. спонсор, титульний. партнер і т.д. найчастіше, на нашому досвіді, в Лігу охоче йдуть партнери, готові працювати бартером (піцерії, суші/роли, фітнес, спортивні проф. клуби (квитки), каток, настільний теніс/більярд/боулінг...)

У комерційній пропозиції вказуємо свої показники (група/сайт/кількість учасників і т.д.) Найчастіше в Лізі грають ті люди, які не можуть уявити себе без футболу і вкладають в нього гроші.
Що може запропонувати ліга-участь в крутому спортивному заході (що дає ще більшу лояльність організації), рекламу, а саму рекламу ліга надає виходячи зі своїх майданчиків і фантазії. Можна запропонувати просто рекламу на банерах / відео онлайнах, а можна робити матч Day!

Багато що залежить і від пакету, який вибирає спонсор / партнер. Типові форми активації: реклама на спорт об'єктах (може бути різною), сайт, соц. мережі, банери, щити, інтерв'ю, вручення призів чи матчів. У себе ми робимо фото/відео звіти/скріншоти (якщо це група), запрошуємо партнерів на заходи для звітів.

І всім, хто цікавиться я рекомендую ознайомиться з презентацією Максима Білицького "5 шагов по привлечению спонсора в региональный футбольный клуб"
8
Чемпіонат BFL, Казань
Товарняк Александр, Создатель BFL Казань
"Так, спонсор потрібен будь-якій аматорській лізі або Федерації. Так як на бюджети, зібрані з команд, не завжди виходить дати хорошої якості продукт. Та що там не завжди. Взагалі не виходить на цей бюджет дати щось цікаве. Адже яке завдання організаторів, крім проведення спортивного заходу? Крім завдань проведення, таких як Пошук персоналу, приміщення і технічної сторони, наша основна, як я бачу, завдання - це грамотна, красива і якісна обробка матеріалу. Сюди відноситься як фото, так і відео. Починаючи від афішок майбутніх видовищних матчів до тонких дрібниць, завдяки яким створюється потрібна атмосфера спортивного свята. Можна зробити "сільський турнір", а можна з цього ж чемпіонату, додавши смаку і пару якісних відео-камер, створити конкурента для АМФР;) і чим краще упакований чемпіонат, тим видовищніше він стає для учасників. Тим цікавіше він буде для потенційних спонсорів.

Можна сміливо співпрацювати зі спортивними магазинами (ну а якщо серйозніше дивитися на питання, то з одним спортивним магазином). Стати таким собі віддаленим менеджером з продажу. Агент. Рекламувати його так, щоб у учасників вашої ліги він був на приємному слуху, а не у вигляді заїждженої і дратівливої реклами. У цих відносинах як з дружиною-повинен бути один партнер. Тому вважаю, що в кожній галузі має бути один партнер. Одна кальянна. Один спорт.магазин. Одна кав'ярня. Один бутік з одягом, наприклад. І тут же ліга може легко заробляти, якщо наприклад домовиться зі своїм партнером про максимальну знижку. Наприклад, домовилися про Комісію 25%. Для будь-якого магазину це не критична знижка, а для виробника - тим більше. Чим більше знижка, тим вище обсяги і приємніше співробітництво. Так ось з цих 25% - ліга може дати своїм учасникам 15% знижку, що для роздрібного покупця буде цілком приємним бонусом. А 10% з кожної покупки нехай використовується у вигляді кешбека на рахунок Ліги.

На питання " де шукати спонсора?"відповім так-це не ви повинні шукати спонсора, це ви повинні гриміти своїм "сільським турніром" так, щоб спонсори самі приходили до вас. Можливо, я і помиляюся, але моє бачення саме таке. Для нашої ліги ми ніколи самі спонсорів не шукали. Завжди був бартер з різними закладами. Були і грошові хлопці, які вкладали в певний турнір певну суму, яка по суті повністю йшла в проведення. Але спонсори самі пропонували гроші, а ми лише відповідали як можна ці гроші витратити. Команди просто отримували більший Сервіс ніж в інших лігах, за ці ж гроші. Ми таким чином отримували великий розголос. До нас приходили нові команди, нові знайомства і можливості."
9
ISTA Football League
Эмирсалиев Тимур, ISTA Football League
"Безумовно, витрати, які були розраховані перед запуском нашого турніру, не могли покритися з власного бюджету Ліги. У зв'язку з цим було однозначне рішення – залучення спонсора. Шукати спонсора - не просте завдання. У зв'язку з цим, ми не просто ходили і "клянчили" гроші, а підготували медіа-план (презентацію, упор на рекламу спонсора, вигоду від проекту). Попередньо вивчали спонсора: чим займається організація, як ми можемо допомогти в просуванні його бренду, який буде результат від спільної співпраці.

У пошуку ми робили упор на брендового партнера, що має роздрібні продажі. Ми пояснювали, що реклама через Лігу дозволить посилити ефект впізнаваності. Також, ми надали шаблони постів в соц.мережах і бюджет витрачається на рекламу. Все чисто і прозоро.

Компанії, що займаються роздрібним продажем, мали велику зацікавленість у спонсорстві. Ефект на дані компанії надавало те, що ми приходили з хорошою презентації і вже заготовленими макетами під рекламу бренду спонсора. На додаток наша Ліга-це 400 + учасників змагань, деякі з яких мають своїх уболівальників, своїх спонсорів (!)

Ліга, що займається пошуком спонсора, повинна володіти рядом факторів, що виділяються, на які потенційний партнер обов'язково зверне увагу. Деякі з них:

  • Статус організатора ліги (в нашому випадку була офіційно відкрита організація з розвитку аматорського футболу і має статус юридичної особи);
  • Історія змагань (тобто люди які відомі колу серед аматорського футболу);
  • Чітко поставлений план змагання (календар, Положення про турнір, Контент план)
  • Знайомства (потенційна можливість вийти на спонсора.)

Не варто очікувати що, прийшовши з порожніми руками, спонсор відразу ж буде зацікавлений виділити бюджети. Спонсор завжди повинен мати чітке розуміння переваг, які він отримує. Йому цікавий охоплення цільової аудиторії і ступінь присутності в інформаційному полі. Кожному потенційному партнеру заходу потрібен індивідуальний підхід. (Статус спонсора: найменування спонсора в Неймінгу змагання, Іменні нагороди від спонсора, рекламні банери, ведення його рекламної кампанії командою від Ліги).

У нашому випадку, крім відкриття турніру, ми отримали бюджет на проведення конкурсу в соц.та вручення призу Переможцю від спонсора прямо на відкритті турніру. Тобто ми робили наголос не тільки на цільову аудиторію самих учасників-команд, а й залучення цільової аудиторії соц.мереж (налаштування реклами в соц.мережа).

Також були і міні-конкурси в мессендежерах по залученню аудиторії в канал. Ми робили голосування за кращий гол туру, вибору гравця туру (перед цим викладали відео) і вручали приз даному гравцеві, але допомогти в цьому могли також залучені Передплатники.

Перше зобов'язання в роботі зі спонсором - це прозорість бюджету, що витрачається. Тобто надати детальний звіт про витрати (оренда, витрати на залучаються ресурси – судді, медіа-команда, витратний матеріал і т.д.). Далі, періодичний звіт по турніру (статистика соц.мережа).

Ми показували динаміку впізнаваності бренду спонсора через футбольний турнір (географічне опитування: про турнір знали навіть в інших регіонах), ми показували заявки інших команд (крім основних 20-ти заявлених команд) які готові були виступати в нашій Лізі, або виходили з пропозицією відкрити додатковий дивізіон/окремий чемпіонат, показували статистику со.цмереж після будь-якого оплаченого рекламного піару або розіграшу подарунка від спонсорів. Також, в синхронному режимі просили спонсора турніру розповісти про динаміку його торговельної діяльності (не цифри, а просто динаміку)."
10
Національна Міні-Футбольна Ліга
"Національна міні-футбольна ліга була заснована на базі найбільшої аматорської міні-футбольної ліги столиці - ММФЛЛ. За минулі роки Нмфл Росії об'єднала Аматорський міні-футбол у багатьох регіонах Російської Федерації від дітей до ветеранів. Загальна кількість учасників НМФЛ в сезоні 18/19 склала більше 10 000 чоловік!

У сезонах 2016-17 і 2017-18 титульним екіпірувальним партнером НМФЛ була компанія АВМ-Спорт (Бренди Select, Umbro). Нам надавалися ігрові м'ячі та знижка на екіпіровку для команд-учасниць. Причому в першому сезоні ігрові м'ячі на сезон і екіпірування для співробітників Ліги були надані безкоштовно.

Так само з 2016-го по теперішній час НМФЛ на бартерній основі співпрацює з компанією Real-Sport (спортивне екіпірування).

Якщо говорити про спонсорство в чистому розумінні питання, то ситуація не сама райдужна. За останні три роки ми зробили безліч спроб пошуку титульного спонсора Ліги. Були розіслані пропозиції для співпраці з різними варіантами спонсорської участі. Вдалим було партнерство в 2017-18 роках з компанією Bit-Club, що спеціалізується на ринку крипто-валют, що набирали в той час свою популярність.

Великі банки (наприклад, Ощадбанк, ВТБ) на момент звернення не були зацікавлені в партнерстві з нашою аматорською спортивною Лігою, позначаючи даний сегмент, як непрофільний і малоперспективний для вкладень.

Так само нами були зроблені спроби пошуку спонсора серед великих Рітейл-компаній і торгових мереж. Результат, на жаль, аналогічний банківській сфері.

З літа 2019-го року наша Ліга почала пошуки комерційного партнера на умовах бартеру. Зі свого боку ми готові як до титульної зміни назви чемпіонату, так і розміщення логотипів\назви Спонсора на майданчиках, інформаційних щитах, афішах, превью до матчів, відео-трансляцій, оглядам і т. д

На даний момент знаходимося в стадії активних переговорів з трьома компаніями: фітнес-мережа федерального рівня, найбільша компанія-виробник молочної продукції і велика будівельна компанія."
11
ПИФЛ
Григорьев Александр, ПИФЛ
"Якщо говорити про спонсорів в аматорському футболі-це, звичайно, міф:)

Коли потенційному "деньгодавателю" розповідають про те, що, як тільки його логотип з'явиться на сайті турніру (або команди, або на футболці), то моментально, (після закінчення сезону як мінімум), зростуть його продажу ковбаси, елітного житла, будматеріалів або унікального нижньої білизни (потрібно підкреслити) - це все дурниця.

Навіть завдяки турніру 5х5 або 7х7, де на матчі приходить до ста подруг футболістів і людина двадцять-тридцять друзів, не рахуючи самого спонсора і його друзів, навіть там більшості пофігу на те, що висить на сайті або написано на грудях у футболістів. З точки зору рекламного вихлопу навіть матчі деяких команд РПЛ жодного разу не ефективні, а вже в аматорському....

Так, потенційний спонсор може заявити про себе. "Я є!"І робиться це саме з метою показати, що ось він я! Я такий надійний і хороший, що у мене навіть футбольна команда або ціла Ліга. І у мене так багато клієнтів, що залишаються ще якісь фінанси, які можна "викинути". На жаль, саме так. Потенційний спонсор "викидає" гроші на добру справу. Хтось на те, щоб діти могли грати у футбол, хтось на те, щоб дорослі мужики могли грати у футбол. Так що, якщо не брати обязаловку-футбольна команда-громадське навантаження і звітність про витрачені фінанси, то правильніше говорити не про спонсорів, а про меценатів.

У більшості команд грошей на сезон дають друзі, знайомі або знайомі знайомих. Чому дають? Хтось хоче допомогти Своїм, і 100-500 тисяч рублів на рік не сильно вдарять по кишені. Або ж ось подяку у відповідь. Наприклад, граючи проти твоєї команди років 15-20 тому, хтось зламав ногу, завдяки невдалому підкату твого захисника. Зламав так добре, що з футболом довелося зав'язати і зайнятися справою, бізнесом. І бізнес розцвів. І за те, що його вчасно зламали, бізнесмен потім дякує довго тих, хто наставив його на "шлях істинний".

У когось, можливо, дитяча мрія мати свою футбольну команду, бути маленьким "Абрамовичем". І це здорово. Люди з мрією і грошима - це чудово.

Можливо, я навіть впевнений, є ще купа варіантів-але все це меценатство. Але іноді трата грошей на футбол допомагає, навіть на рівні міста, зробити впізнаваним бренд. Ось я наприклад саме через футбол дізнався, що є така контора "Грузовичкоф" і "Таксовичкоф". Через футбол дізнався, але не користувався, про існування тату салонів "Маруха". Природно, тільки через футбол дізнався, але досі не знаю, що це таке толком, про компанію "Тревіс і ВВК". Більше не згадати, але навіть цього достатньо.

Загалом, меценати і тільки меценати! І хочеться, щоб у нас у футболі був свій Сава Морозов і краще не один:)"
Створіть свій футбольний сайт безкоштовно за 5 хвилин без програмістів #прямосейчас
Яка ліга може зацікавити компанію Спортего?
Коментар представника компанії-виробника на предмет можливого спонсорства Ліги, Федерації
Створіть свій футбольний сайт безкоштовно за 5 хвилин без програмістів #прямосейчас